zondag 14 mei 2017

Nena dress

Toen ik op de blog van kaatjenaaisels de aankondiging zag voor de Nena jurk, was ik meteen verkocht! Wat een mooie jurk, met veel leuke details. Die wilde ik maken voor mijn dochters! Ik laadde ze meteen in mijn mandje, en begin te printen, knippen en plakken :-) Ik had het perfecte stofje liggen voor deze jurk, maar helaas had ik het nog niet voorgewasen, aaargh! Het stofje vloog meteen de wasmachine in, en ik dook in mijn sotffenkast op zoek naar een ander, reeds voorgewassen stofje. Ik vond in een achterhoek van mijn kast dit stofje, dat ik vorig jaar kocht op het stoffenspektakel. Toen ik het kocht vond ik het zoo mooi, maar eens thuisgekomen, begon ik me af te vragen waarom ik nu net dit stofje gekozen had, omdat het misschien toch wat te 'kinderachtig' was voor mijn toch al iets grotere meisjes.

Maar de Nena jurk MOEST getest worden (ja, je hebt een naaiverslaving, of je hebt het niet he ;-)), dus zette ik de schaar erin. Nadat ik de rokdelen geknipt had, begon ik me de vraag te stellen of de ontwerpers van de stof misschien schubben voor ogen hadden gehad, terwijl ik het geknipt had als een veld 'eieren' ;-) Ach ja, het was al geknipt, dus we deden consequent verder ;-)

Ik maakte maat 140, die ik een beetje verlangde, voor mijn oudste dochter Ninke. Zij wilde echter niet poseren gisteren, en Jinthe stelde zo lief voor om in haar plaats te poseren dat ik instemde. En hoewel Jinthe een beetje smaller en enkele centimeters korter is dan Ninke, vond ik het kleedje ook bij Jinthe heel mooi passen. Er volgen zeker nog Nena's!






















Patroon: Nena jurk van Kaatjenaaisels
Stof: Stoffenspektakel (van bij het halve-metertjes-kraam)

Groetjes!
Yannick




3 opmerkingen: