woensdag 3 mei 2017

Hemd + strik

Ik showde jullie al de outfits van de zusjes voor het communiefeest van Jinthe, maar nog niet de outfit van de kleine broer. Het was al snel beslist dat ik voor Rune een hemdje ging naaien, en ook de stof lag al lang vast (een pareltje van Soft Cactus!), maar de strik, daar ging heel wat denkwerk aan vooraf. Niet voor het maken van de strik zelf, maar voor de stofkeuze. Ik had hier al wel een zwart strikje liggen, maar voor een communiefeest mag het net iets meer zijn dan zwart, vinden jullie ook niet?

En dus posste ik een fotootje van het hemdje op de facebook groep naaien voor vriendinnen met de vraag "welk strikje zouden jullie hierbij maken?" Een dikke dankjewel aan jullie allen voor de vele respons die ik toen kreeg trouwens! Iemand steld voor om een print stofje te nemen, want dat is zo in nu en zo leuk en vrolijk. Ik was zelf eigenlijk van plan om voor effen te gaan, maar dit idee bleef me achtervolgen, en ik ging op zoek tussen mijn stapels stoffenvoorraad. En opeens was het daar, het lapje papegaaienstof, en vielen voor mij de puzzelstukjes in elkaar.

Ik naaide het strikje aan de hand van het gratis patroon van Sis Boom: Bosco Bowtie. De kleine broer was er kei blij mee :-)









En dit was het resultaat wanneer ik vroeg: "Kijk nu eens stoer Rune" ;-)





Patroon hemd: Japans naaiboekje - Polka Drops

Patroon strikje: Sis Boom - Bosco Bowtie
Stof hemd: Soft Cactus

Stof Strikje: Veritas

En, wat denken jullie? Was het geslaagd of te gewaagd? :-)

Groetjes!
Yannick



5 opmerkingen:

  1. Heel mooi hemdje met leuk strikje. Knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi. Het strikje maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waauw, superknap seg! Dat hemdje ziet er echt uit alsof het uit een dure winkel komt en je daar dan nog es 20 euro voor het strikje moest bijbetalen. :)

    BeantwoordenVerwijderen