zondag 14 mei 2017

Crop top met strik

Mijn oudste dochter vraagt al een hele tijd achter een korte top met striklinten, waarbij je haar navel kan zien. Maar ik vond altijd excuses om het uit te stellen. Ik weet namelijk niet of ik al klaar ben voor deze look bij mijn eigen dochter ;-)

Maar nu zwichtte ik toch voor haar vraag, en tekende deze korte top over uit een Burda van vorige zomer. Ik wilde hem net genoeg verlengen zodat haar navel bedekt zou zijn, maar daar kwam zoveel protest op, dat ik besloot de top gewoon te maken zoals hij is, en te aanvaarden dat kleine meisjes groot worden ;-)

Ik viste een blauw-wit gestreept stofje uit mijn stoffenkast (dat ik eigenlijk ooit kocht om een hemd voor de wederhelft van te maken). Jaja, als je lang genoeg wacht, wordt alles weer hip ;-) Ook mijn borduurmachine werd van onder het stof vandaan gehaald. Ninke wilde niet teveel borduursels, dus maakte ik er 2 op het rugpand (een trosje rozen en blauwe bloemetjes) en 2 op de voorpanden (watermeloen en madeliefjes). Toen de top klaar was, vond ik dat er toch nog iets ontbrak, en voegde nog 2 opstrijkbare patches toe, eentje van Veritas (love) en eentje van Hema (vogeltje, uit de oude doos).

De dochter is alleszinds kei gelukkig. Ikzelf weet nog steeds niet goed wat ik denk van deze look...










Stof: streepjeskatoen van de stoffenverkoop in Kapelle van enkele jaren geleden
Borduurpatronen: gratis patronen van Embroidery designs
Rok: stof van Infinity stoffen, zie deze blogpost
Patroon top: Burda magazine zomer 2016


Groetjes!
Yannick

5 opmerkingen:

  1. Ik ben voor! Helemaal volgens de laatste trends. Waw ook voor de borduursels, echt mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje :-) Het hemdje zelf ben ik ook echt content van. Ik had al zoveel gestreepte hemdjes en topjes gepind, dat ik er nu ook echt eentje wilde maken.
      En de dochter kwam met een heel valabel argument: "Maar mama, als ik in de zomer in bikini rondloop, dan ziet toch ook iedereen mijn navel!" ;-)

      Verwijderen