dinsdag 18 april 2017

Paaseitjes rapen

Dit weekend gingen we paaseitjes rapen bij mamy, de kindjes op hun paasbest in splinternieuwe kleertjes. (Jinthe was er dit jaar niet bij, zij mocht met een vriendinnetje mee op vakantie)

Voor Ninke maakte ik het nieuwe patroontje van Compagnie M: de Judith jurk. Het stofje kocht ik vorig jaar bij www.modestofjes.be, en Ninke viste het onlangs uit mijn stoffenkast. Ik werkte het af met een fluo gele strik :-)

Voor Annabel maakte ik een mini Adèle jurk, zoals de verjaardagsjurk die ik vorige maand voor haar maakte. Annabel draagt die verjaardagsjurk bijna continu, en ze staat zo leuk met dit modelletje, vind ik. De stof kocht ik vorig jaar op het stoffenspektakel, en ik maakte er al een jurk uit voor Jinthe (nog niet gefotografeerd), waar Annabel zoo jaloers op was, dat ze ze uit Jinthe's kast stal en al aandeed vóór Jinthe de kans kreeg ;-) Ik moest erg puzzelen, maar uit het restje kreeg ik nog net deze jurk voor Annabel. Hiermee heb ik punten gescoord ;-)

Voor Rune maakte ik een hemdje. Het stofje kreeg ik enkele jaren geleden al van mijn nicht, die er een hemdje voor haar zoontje uit gemaakt had en nog een restje over had. Ik had net genoeg voor een hemd voor Rune, al had ik echt geluk dat ik het stofje niet nog langer in de kast had laten liggen, want het was echt millimeterwerk ;-). Het patroon van het hemdje komt uit het Japans naaiboekje "Polka Drops", ik vind de pasvorm van deze patronen perfect voor mijn kindjes.

















Mamy had ook een pratend paasei verstopt dat riep "Hier ben ik! Ik ben verstopt!" Fun verzekerd :-)
 








Groetjes!
Yannick





2 opmerkingen:

  1. Super mooi. Ze stralen alle drie. Dat was een tof paasfeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezelligheid daar in de tuin bij Mamy!

    BeantwoordenVerwijderen