zondag 23 april 2017

Jurk voor mezelf - See You at Six

Dit prachtige stofje van See You at Six lag al langere tijd in mijn stoffenkast te wachten. Op de stapel 'verliefd op en te mooi om in te knippen'. Jaja, sommige stofjes zijn zoo mooi, dat ik echt het perfecte patroontje moet vinden voor ik erin knip ;-)

En opeens was het daar: In de lokale supermarkt viel mijn oog op een tijdschrift dat ik nog niet kende. Ik bladerede erin, en was meteen verliefd op een van de jurkpatronen. Het patroon begon pas vanaf maat 46, en dus versmalde ik het tot een maat 40. Het werd een zalig jurkje, los en luchtig, helemaal mijn ding. En de stof is zoo zacht, zalig!

Wat het patroon zelf betreft: de uitleg was heel summier, al een geluk dat ik die uitleg niet echt nodig heb, en de lengte van het patroondeel voor het striklint was veel te kort.

Ik heb nog een stukje stof over, dus binnenkort maak ik een matching outfit voor een van mijn dochters... Ik moet ervan profiteren nu ze het nog leuk vinden om te matchen met mama ;-)

Dochter Ninke van 8 jaar was weer fotograaf van dienst :-)










En toen zei Ninke: "Ik zal ook een foto nemen van de details he mama. Sta even goed stil dan kan ik inzoomen op de strik". That's my girl! ;-)


Patroon: tijdschrift Fashio Style Nr 3
Stof: Arrows blauw  - See You at Six

Groetjes!
Yannick

9 opmerkingen:

  1. Hoe schoon is dat! Maar lijkt me een moeilijk patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje :-)
      Op zich niet zo erg moeilijk, maar het was vooral een heel slechte werkbeschrijving in dat tijdschrift ;-)

      Verwijderen
  2. Wat een leuk patroon! Matcht perfect bij de stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw mooie jurk! En die dochten van jou is echt een super goede fotograaf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje :-) Ja, Ninke vind het kei leuk om fotograaf te spelen ;-)

      Verwijderen
  4. Zo leuk! Dat kind van u heeft dat heel goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen