woensdag 19 april 2017

De trui waarmee ik punten scoorde bij de dochter!

Onlangs was ik met mijn dochters in kleding- en schoenwinkel Siësta in Edegem om voor zomerschoentjes voor hen te winkelen. Na het passen van de schoenen, wilden de meisjes ook even bij de kinderkleding gaan kijken. En daar viste Jinthe een blauwe sweater uit het rek, met een text op in zilveren letters: "Mama, deze wil ik!" Maar aangezien Jinthe normaal nooit sweaters draagt, had ik er een beetje mijn vragen bij, en kochten we hem niet.
Maar ook in de dagen die volgden vergat Jinthe de sweater met zilveren letters niet, en bleef ze me vragen of ik er zo eentje voor haar wilde naaien. Geen probleem, daar moest ze niet lang achter vragen ;-) En dus koos ze een stofje uit mijn stoffenkast: mintgroen.

Nu was ik ook al langere tijd aan het twijfelen om een snijmachine te kopen en deze trui was, samen met de leuke babbel die ik had met andere naai-moeder Sofie had over de Cricut, de laatste duw die me over de drempel hielp en ik bestelde een Cricut en een reeks vellen flex folie. Jinthe koos de kleurtjes: zilver voor de text en fluo roze glitter voor de hartjes, en ze wilde graag het woordje 'LOVE'.

Toen ze het resultaat zag was ze in de wolken! De hoeveelheid knuffels waren navenant ;-) Met deze trui heb ik gescoord bij mijn middelste dochter, BIG TIME :-)

De foto's namen we tijdens een uitstapje in Wijnegem shopping Center tijdens de paasvakantie.







Patroon: Mitch Sweater van La Maison Victor
Stof: Mint sweaterstof van HappyTextiles
Flex folie van Silhouetteshop

Groetjes!
Yannick

6 opmerkingen:

  1. Hier zou je ook heel erg mee scoren bij mijn oudste. Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief!
    Wat deed je voor de cricut kiezen? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een andere naai-mama had zitten opzoeken, en had besloten een Cricut te kopen en zij was heel tevreden. Ik heb dan zelf ook zitten googlen en vond een site waar ze de plus en minpunten van de Cameo en de Cricut naast elkaar zetten. En ik bekeek op voorhand ook wat Youtube filmpjes over de werking ervan. Het ontwerpen met Cricut is gebruiksvriendelijker en handiger, maar beperkter als je echt ingewikkelde dingen zou willen doen, maar dat is niet mijn bedoeling. Bovendien heeft de Cricut meer snijkracht dan de Cameo. Ik ben alleszins heel blij met mijn aankoop :-)

      Verwijderen
    2. Het is exact het ontwerpen dat me tegenhoudt om een cameo te kopen ... Ik ben niet zo'n computerfan. :-)

      Verwijderen
    3. Dan moet je zeker eens wat Youtube filmpjes bekijken over ontwerpen met Cricut. Ik vind het heel intuïtief werken, helemaal niet moeilijk :-)

      Verwijderen