vrijdag 7 april 2017

De communiejurk - sneek preview

Jinthe wist al lang wat voor jurk ze wilde voor haar communie. Meer dan een jaar, om precies te zijn. Toen vorig jaar de communiemodeblaadjes hier in de brievenbus vielen voor grote zus Ninke, begon Jinthe er meteen in te bladeren (Ninke wilde er zelfs niet in kijken, want zij wist namelijk heel goed wat ze wilde: een lang wit kleed tot op de grond, daarvan toonde ik jullie de foto's vorig jaar he). Jinthe zag meteen 3 kleedjes in deze boekjes die ze graag wilde, dus ik gaf haar een schaar en zei dat ze de fotootjes van deze kleedjes mocht uitknippen. Toen ze me de fotootjes nadien kwam laten zien, bleken het 3 verschillende foto's van hetzelfde kleedje! ;-) Dit is een van deze fotootjes:


Ik ging dus op zoek naar een goed modelletje met schouderbandjes en een wijde rok met plooien, en ik vond het in Ottobre zomer 3/2012: model Trumpet Flower. Jinthe vond de bredere schouderbandjes van dit model mooi, dus ik paste ze niet aan. Ik liet wel de prinsessennaden, tailleband en paspel achterwege. De stof vonden we bij Bobby Sewing in Mortsel. Toen Jinthe deze lichtroze stof met gouden bolletjes zag, was het liefde op het eerste gezicht. De jacquardstof van het originele jurkje was vergeten...

Ik werkte de jurk op een avond af, en hing ze, samen met alle accessoires op aan Jinthe's kastdeur. De lange plakknuffel die 's morgens volgde, stelde me gerust. Jinthe was SUPER GELUKKIG :-)

We gingen alvast in het park wat foto's trekken van haar nieuwe jurk.

















Op AliExpres bestelde ik stoffen bloemetjes om erop te naaien, zoals de op originele foto.
Jinthe wilde eerst geen tule onderrok, maar ondertussen is ze wel van gedachte veranderd, dus tegen 1 mei moet ik nog een tulen onderrok zien te maken ;-)


Patroon: Trumpet Flower - Ottobre Zomer 3/2012

Groetjes!
Yannick

5 opmerkingen:

  1. Je bent er echt ingevlogen! Mooie jurk! De schouderstukjes zijn echt feestelijk. Een rok in tule zou inderdaad nog een extra feestelijke toets geven.:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi en die schouderbandjes zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen