zaterdag 18 maart 2017

De verjaardagsjurk met korenbloemen

Deze week was mijn jongste dochter jarig: 6 jaar al, wat vliegt de tijd toch snel!

En omdat mijn kleine meisje dol is op jurkjes, besloot ik nog snel een jurkje voor haar te naaien. Mijn oog viel al snel op dit prachtige paneel korenbloemen dat ik meer dan een jaar geleden kocht bij Bambiblauw. Het lag als een gekoesterde schat in mijn stoffenkast te wachten op het juiste moment en vooral op het juiste patroon. En doordat ik het al zo lang had laten liggen in mijn stoffenkast, moest ik nu puzzelen om er nog net een jurk voor Annabel uit te krijgen. Dé moment om knopen door te hakken dus ;-)

Als model koos is de mini Adèle jurk van République du Chiffon. De "blaadjes" liet ik achterwege omdat deze stof sprekend genoeg is. En ik versmalde de tailletunnel, waar ik een fluo gele veter doorhaalde als striklint.

Annabel was in de wolken met haar nieuwe jurk. Daar doen we het toch voor he :-).
Kijken jullie even mee?








 





Groetjes!
Yannick

7 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Ik ben zo'n groot fan van deze paneeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben zo verliefd op dit paneel. Ik maakte er ook een jurkje uit voor mijn dochter. Het begint spijtig genoeg wat krap te worden. Ik volg je wel dat dit paneel niet te veel tralala nodig heeft.
    Je verdient extra punten voor de durf om er een fluo geel lintje in te steken. Dat springt er uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die stof is geweldig hé! Zeker in combinatie met het fluogeel en die knappe dochter!

    BeantwoordenVerwijderen