woensdag 21 december 2016

Preview - Nieuwe collectie van Soft Cactus

Toen Naomi van Soft Cactus me een tijdje geleden vroeg of ik enkele items wilde naaien voor de foto shoot van haar nieuwe collectie, sprong ik van blijdschap een gat in de lucht. Ik ben namelijk al sinds het begin grote fan van de Soft Cactus stoffen! Ik vind al hun ontwerpen prachtig. Het is voor mij dan ook altijd moeilijk (eerder onmogelijk) om te kiezen tussen de stoffen van haar collecties en dus koop ik ze telkens bijna allemaal :-)

Mijn dochters mochten model staan: "Oh mama, gaan wij nu beroemd worden?" ;-)
Dit was de eerste keer dat we zo'n professionele foto shoot meemaakten, en ik moet zeggen, een dikke pluim voor Naomi en Debora! En heel erg bedankt, Ninke, Jinthe en Annabel vonden het kei leuk!

Kijken jullie mee naar het resultaat en naar de prachtige nieuwe stoffen?


Jinthe
Patroon: uit Japans naaiboekje 
Stof: Marching Marbles Zachtroze van Soft Cactus






Ninke

Patroon: République du chiffon - Mini Adèle dress
Stof: Mazing Maths Mosterd-oker van Soft Cactus







Annabel

Patroon: République du Chiffon - mini Suzon Blouse en eenvoudig rimpelrokje met glitterelastiek
Stof: Lightening Lili Pastel Tuquoize van Soft Cactus






Ik maakte ook een Bib-tas voor Jinthe:
Stof: Zebrahola Roze van Soft Cactus

En met een restje dat ik overhad van de jurk van Ninke maakte ik nog dit allerschattigste babymutsje!
Patroon: Lamb baby bonnet (gratis patroon) van Pearl Soho


En nu snel naar de Blog van Soft Cactus, want daar kan je stofjes van deze nieuwe collectie winnen!

groetjes
Yannick

14 opmerkingen:

  1. Heel erg bedankt voor al de moeite! Voor de mooie naaisels en voor de lieve modellen die dat super hebben gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw zeg... echt helemaal mijn ding! Het patroon van het bloesje heb ik ondertussen aangekocht. Ik kende dat merkje helemaal niet! Dankjewel voor de prachtige inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Leuk dat ik je heb kunnen inspireren :-) want ik haal zelf ook vaak inspiratie bij jou op je blog :-)

      Verwijderen
  3. Ik vind die stofjes prachtig, maar wat jij er mee maakt... Wauw... wauw... wauw... Echt super mooi! Wou dat ik dat kon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai prachtig allemaal! Echt knap! Proficiat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt me helemaal omvergeblazen met die prachtige naaiwerkjes van je, top gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi allemaal. Prachtige foto's ook en hoewel ik vooral naar de stofjes keek zijn die prachtige ogen me niet ontgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WAW! prachtig gewoon. Mag ik vragen waar ik het patroon kan vinden voor die 'BIB-tas'?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon van de Bib-tas kan je vanaf vandaag gratis downloaden via mijn blog (link bovenaan in de menu-balk) :-) Veel succes ermee!

      Verwijderen
  8. Zo mooie creaties allemaal ! De stoffen, de modellen en de patronen.
    Ik ben verliefd op de patroontjes, maar zijn deze alleen in het Frans te bestellen ? Zit er veel tekst bij ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat sommige patronen van République du chiffon wel in het Engels vekrijgbaar zijn, maar als ik me niet vergis waren deze 2 die ik gebruikt heb enkel in Frans verkrijgbaar. Er zit wel een beetje tekst bij, en ook wat tekeningen die laten zien wat je moet doen. Als je al wat naai-ervaring hebt, dan moet het te doen zijn, ook als je niet goed Frans verstaat, al is het natuurlijk handiger als je het wel verstaat natuurlijk ;-)

      Verwijderen
  9. Super mooi! Stuk voor stuk! Kende de patroontjes ook niet maar ondertussen aangekocht! 😊

    BeantwoordenVerwijderen