woensdag 25 mei 2016

Een jurkje in mini-formaat

Ik naaide nog eens een jurkje in mini-formaat. Pure nostalgie, want mijn jongste dochter draagt ondertussen al een maat 122 ;-) Gelukkig heb ik er sinds kort een metekindje bij waar ik nog wel van die kleine jurkjes voor kan maken.

Ik maakte de Grace jurk (gratis patroon van Emma en Mona) met de plooienmouw in maatje 62, maar ik werkte de achterkant af met een blinde rits in plaats van knopjes. En als afwerking een fluo gele strik. Het jurkje is wel aan de korte kant, dus een van de dagen rolt er nog een bijpassende legging van onder mijn naaimachine. Kwestie van zeker te zijn dat de kleine meid geen koude benen krijgt met dit frisse weer. Is ze niet adorabel? :-)

Of vraag van mijn schoonzus naaide ik er ook een bijpassend headbandje bij. Via Pinterest vond ik bij Coral + co (hier  een leuk patroontje.

Zin om ook een kinderjurkje te leren naaien met blinde rits? Neem dan een kijkje op mijn workshops-pagina of stuur me een mailtje (yabelleenco@hotmail.com) om samen een datum in te plannen voor een workshop!




Patroon: Grace jurk van Emma en Mona
Stof: Stenzo van Stoffenspektakel

1 opmerking: