maandag 30 mei 2016

Een Chloë die snakt naar de zomer

Ik maakte nog eens een Chloë jas. Een zomerse versie met vrolijke kleurtjes. Eentje die snakt naar zonneschijn, net als ik ;-) Ik zag dit stofje op het stoffenspektakel en was er meteen verliefd op. Eenmaal thuisgekomen bleek ik niet de enige te zijn, dus het was jammer dat ik niet genoeg gekocht had om er nog een kinderjas van te maken. Maar met dit weer zijn de kindjes zoizo beter af met een regenjas...

Ik verlengde de mouwen en voegde een brede boord toe onderaan. Het beleg werkte ik af met gouden biaisband en ik stikte de jas breed door. De veel te grote zakken in de zijnaad liet ik deze keer achterwege wegens niet flatterend op de heupen ;-) Het enige dilemma is nu: maak ik ritszakken in de jas, of opgestikte zakken? Zolang de knoop niet doorgehakt is, blijft de jas voorlopig zakloos ;-)

Mijn dochter Ninke van 7 jaar oud was fotograaf van dienst, en broertje Rune kwam ook even foto-crashen. Later meer foto's van zijn hemdje, want dat is ook zelfgemaakt in een stofje van Soft Cactus :-).

Zin om ook eens een jas voor jezelf te maken en wil je dat graag doen mét begeleiding en tijdens een gezellige babbel met andere hobbynaaisters? Dat kan! Stuur me een mailtje en vermeld dat je graag een jas workshop wilt volgen, dan houd ik je op de hoogte van de volgende workshop! yabelleenco [at] hotmail.com

Patroon: Chloë jas van La Maison Victor
Stof: Stoffenspektakel






8 opmerkingen:

  1. Heel leuk en die kleurtjes doen echt al denken aan mooi weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een beeldige jas en idd een super leuk stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag het deze middag al maar kon niet uitgebreid reageren en nu dus wel :-). Ik ben zwaar onder de indruk! De stof is echt perfect voor een zomers manteltje. En de afwerking vind ik heel mooi met dat biesje. Ik maakte er ooit eentje met voering en heb intussen een stofje klaarliggen voor de tweede, maar nu twijfel ik toch wel want vind dat randje wel iets extra hebben. 😀👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje voor je lieve reactie! Ik ben blij dat hij toch in de smaak valt, want mijn man was echt heel on-enthousiast, hij vond hem echt niet mooi! Maar na al de positieve reacties die ik kreeg, ben ik opgelucht. Mannen kennen nix van mode he ;-)

      Verwijderen
  4. Hij is echt prachtig die zomerse jas! Ik heb wel interesse om in de toekomst ook een versie van deze jas te maken voor mezelf. Maar eerst even concentreren op de jumpsuit :-) Groetjes Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig printje! Heerlijk zomers inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen