woensdag 16 maart 2016

Hemdje met konijntjes

Ik maakte nog eens een hemdje voor mijn jongste spruitje. Hij staat er zo schattig mee. Ik koos voor een modelletje met korte mouwen uit een Japans naaiboekje dat ik al een hele tijd geleden kocht. Ik maakte een lengtemaat 100 voor mijn bijna-2-jarige jongen die nu een maat 98 draagt, dus ik ging ervan uit dat het en beetje op de groei zou zijn en dus tegen de zomer wel goed zou passen, maar het past nu al perfect. Daar gaan we de zomer niet mee doen vrees ik dus... Als stof gebruikte ik "Rabbit Race" van Soft Cactus, waar ik ook al een kleedje voor een van zijn zussen mee maakte.

Bij een tussentijdse pasbeurt was Rune zo enthousiast dat hij het hemdje nadien niet meer wilde uitdoen. Je kent het wel: inclusief op de grond gaan liggen krijsen en met de voeten stampen ;-) En toen ik de dag nadien achter mijn naaimachine zat en weer een kleedje voor een van de zussen aan het maken was, kwam hij met de armpjes omhoog "aan?" vragen. Daarvoor smelt mijn moederhart, dus er zullen nog veel hemdjes volgen!





"Nee, mama!" ;-)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten