vrijdag 5 februari 2016

Jinthe de zebra

Jinthe wou graag een zebra zijn voor carnaval. Nu moet je weten dat wij een enorme kist VOL verkleedkleren hebben, maar dat zijn voornamelijk prinsessenjurken en aanverwanten. Hoog tijd dus om eens een diertje te maken. Ik had in mijn stoffenvoorraad nog een lapje zebra stof liggen dat ik als tiener eens gekocht had om een zitzak te maken, maar dat was er nooit van gekomen.

Toen ik de lap vorig weekend bovenhaalde, bleek het eerder een lapje dan een lap te zijn. Geen volledig zebra pak dus, maar enkel een kaptrui en staart. Ik nam een patroon voor een standaard kaptrui en paste ze aan met oren en manen. Voor de manen gebruikte ik een langharig fleecedekentje van Action.

En voila, ziehier mijn zebra-veulentje. Jammer genoeg werd mijn kleine zebra deze week zwaar ziek en dus kon ze vandaag niet verkleed naar school. Maar ik heb haar wel gesminkt, zodat ze hier thuis verkleed kon rondlopen :-)










2 opmerkingen: