zondag 3 januari 2016

My dear

Ik maakte (weer) een kleedje. Voor Jinthe deze keer. Met 4 kinderen in huis tijdens de vakantie rollen er enkel eenvoudige dingen van onder mijn naaimachine ;-)

Jammer genoeg houden mijn meisjes niet van "foliekes" op hun kleedjes. Geen kraagjes, frullekes, volantjes, etc hier dus. Maar een nepkraagje met gouden paspel kreeg ik wel verkocht aan Jinthe :-)

De stof is van de nieuwe collectie van Soft Cactus die in december uitkwam. Ik was meteen (weer) grote fan met hoofdletter F :-) Na een avondje op hun webshop van bekijken, kiezen, inladen, weer iets anders inladen, weer uitladen, weer twijfelen, vroeg ik hulp aan mijn meisjes. Het gevolg was een tweede avond op de webshop met zijn vieren kiezen, inladen, van gedacht veranderen, terug inladen. En in plaats van stof voor elke dochter voor 1 kledingstuk, eindigden we met stof voor elke dochter voor een kleedje én een rokje, twee hemdjes voor de zoon en een cadeautje voor het petekindje dat in maart verwacht wordt :-)

Voor Jinthe was het liefde op het eerste gezicht met dit stofje met hertjes "Oh Dear", de roze versie. Even had ik schrik dat het roze wat te jong zou overkomen voor haar, maar och, het is nog maar een meisje van 6 jaar he, en als de dochter blij is, ben ik dat ook :-)


 





Patroon: SVDHZ met plooirok, lichtjes aangepast met V op de rug en met nepkraagje
Stof: Soft Cactus


Rest me enkel nog jullie een spetterend 2016 te wensen. Eentje waar de vonken van af springen ;-)




6 opmerkingen:

  1. herkenbaar die twijfels! ik heb ook uren voor mijn schermpje gezeten en stofjes in en uit mijn winkelmandje gezwierd. Het Oh Deer stofje (hier int blauw en int roze) zaten er onder andere bij. Het blauwe reeds verwerkt tot een cadeaupakketje het roze wordt wellicht ook een jurkje voor mijn peuter... jij maakte alvast een pracht exemplaar. Die V-halsuitsnijding maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt. Ja het was echt moeilijk kiezen he :-)

      Verwijderen
  2. herkenbaar die twijfels! ik heb ook uren voor mijn schermpje gezeten en stofjes in en uit mijn winkelmandje gezwierd. Het Oh Deer stofje (hier int blauw en int roze) zaten er onder andere bij. Het blauwe reeds verwerkt tot een cadeaupakketje het roze wordt wellicht ook een jurkje voor mijn peuter... jij maakte alvast een pracht exemplaar. Die V-halsuitsnijding maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. herkenbaar die twijfels! ik heb ook uren voor mijn schermpje gezeten en stofjes in en uit mijn winkelmandje gezwierd. Het Oh Deer stofje (hier int blauw en int roze) zaten er onder andere bij. Het blauwe reeds verwerkt tot een cadeaupakketje het roze wordt wellicht ook een jurkje voor mijn peuter... jij maakte alvast een pracht exemplaar. Die V-halsuitsnijding maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele leuke versie die ik hier spot! Als je zes bent dan mag het nog lekker roze! Voor jou ook een spetterend creatief 2016 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje. Ze heeft het kleedje nu al 3 dagen aan ;-)

      Verwijderen