zondag 20 september 2015

Een winterjas voor Annabel

Met dat herfstig weer van de voorbije weken, was het hoog tijd voor winters naaiwerk. Ik maakte een jas voor mijn jongste dochter. Ik liet haar zelf mee beslissen hoe ze haar jas wilde (lees: ik liet haar kiezen uit een door mij gemaakte selectie ;-)). Het was snel beslist. Annabel wist goed wat ze wilde: een jas zonder kraag, zonder zakjes. Het patroon komt uit een Japans naaiboekje, maar ik paste een aantal dingen aan: ik liet de kraag achterwege, voegde een voering toe en verkortte de jas. Ik naaide er ook een laagje fleece mee tussen om hem lekker warm te maken. 

Heb je ook zin om een winterjas te leren maken, maar durf je er alleen niet aan beginnen? Dan is de workshop "winterjas voor kinderen" die ik binnenkort ga geven bij Bobby Sewing in Mortsel misschien iets voor jou. Neem snel een kijkje op de site van Bobby Sewing!

De wollen stof en de okere knopen komen van bij Bobby Sewing, en de voering is van Soft CactusEn dit is het geworden:


 En bij ZiaMaria vond ik een prachtige wol voor een sjaalje voor bij de nieuwe jas :-) 

 
 
 



11 opmerkingen:

  1. Idd, heel mooi. Prachtig kleuren en h staat hr geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap! Zowel het model (van de jas én de dochter :p) als de kleur. Echt een toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap! Zowel het model (van de jas én de dochter :p) als de kleur. Echt een toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie jas! Dat blauwe wolletje gaat er inderdaad heel mooi bij passen! <3 het schouderstuk ook..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :-)

    BeantwoordenVerwijderen