dinsdag 8 september 2015

Bernadette

Kennen jullie Bernadette al? Nee, het gaat niet over mijn buurvrouw, maar om de grofgebreide, oversized trui die nu echt hip is. Ikzelf vind dat Bernadette punten accentueert die ik liever niet accentueer ;-) maar daar hebben mijn dochters nog helemaal geen last van. Ik nam hen alledrie mee naar Veritas en liet hen wol kiezen. Ik werd er trouwens supergoed geadviseerd door een lieve mevrouw die er een breiworkshop aan het geven was. En dus kwam ik terug naar huis met zakken vol wol en héél veel goesting om nog eens te breien (het was namelijk geleden van toen Ninke peuter was dat ik nog een serieus breiwerk maakte).

Naar goede gewoonte had Ninke wel zin om te poseren voor foto's. Annabel daarentegen wilde gewoon fietsen. Ik kon haar wel overtuigen om even haar trui aan te doen en op haar fiets te poseren, maar eerst omkleden en iets aandoen wat mooi onder haar trui zou passen, nee hoor!

Annabel's Bernadette:



"Kijk mama, ik kan knipogen!"
en "Mama, de wind waait door de gaatjes van mijn trui als ik fiets!"




Ninke's Bernadette:













Voor die van Jinthe moeten jullie nog even geduld hebben...


Patroon: Veritas brei boekje, aangepast

Wol Annabel: Andes grijs samen gebreid met Ganzo wit
Wol Ninke: Lion blauw


1 opmerking:

  1. Ze staan er geweldig mooi mee, zal een topper worden deze winter! Nog veel creatief plezier.

    BeantwoordenVerwijderen