vrijdag 17 april 2015

Verwen de zoon

Het was hoog tijd om Rune nog eens te verwennen. Na al die naaiprojectjes voor zijn grote zussen, naiade ik nu een hemdje met kap voor mijn jongste spruit. Het was net op tijd klaar voor zijn eerste verjaardag, maar al de eerste keer dat hij het droeg viel een van mijn drukknopen eraf... Gelukkig heb ik er nog 3 over, dus nu maar hopen dat er geen andere meer loskomen ;-)

Ik koos uit mijn stoffenkast een stofje van Soft Cactus dat ik deze winter kocht. Ik had er al een jurk voor Ninke uitgeknipt (maar die ligt nog steeds geknipt te wachten op mij, *shame*). Ik had nog net genoeg over voor een hemdje voor Rune, en deze stof leek me ideaal hiervoor omdat ze zo licht en soepel is. En we willen absoluut dat onze baby zich soepel kan bewegen, want hij moet nu toch stilaan eens leren kruipen. Ik maakte maat 90 voor mijn net 1-jarig zoontje en die past perfect. Het patroon komt uit een Japans naaiboekje dat ik een tijd geleden kocht via Etsy, en waar ik ook al deze jurk uit maakte.

Voor het inslaan van de knopjes:

 
 
Met knopjes:
 





Met de kleine kapoen erin :-)
 

Oefenen voor het kruipen :-)



 
 
Kleine kapoenen kunnen niet stilzitten ;-)
 

3 opmerkingen:

  1. De pasvorm is super zo te zien, heel leuk zo'n shirt met een kap.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij staat er heel leuk mee! Fijn om de stofjes rond die kinderlijfjes te zien!

    BeantwoordenVerwijderen