maandag 6 april 2015

Paaseitjes rapen in Petit Pan...

Gisteren was het eindelijk zover: de paasklokken zijn geweest! Daar hadden de meisjes al lang naar afgeteld ;-)

Jinthe droeg een kleedje dat ik vorige week gemaakt had met een stofje van Petit Pan. Het patroontje komt uit de laatste Knippie, en maakte ik enkele weken ook al eens in een mint tricotje (zie hier). Maar deze versie was geen onverdeeld success... Ik zag in Knippie dat ze het jurkje ook in katoen gemaakt hadden, dus ik besloot dat ook te doen. Het stofje was er eentje dat Ninke zelf gekozen had. Ik maakte het kleedje dus eigenlijk voor haar, maar het bleek (uiteraard) te klein... Jinthe was heel gelukkig met het nieuwe kleedje dat in haar kast belandde. Dat is dan weer het voordeel van 3 dochters ;-) Maar als ik het kleedje nog eens zou maken in katoen zou ik deze aanpassingen doen: een maatje groter maken en een (blinde) rits toevoegen in de zijnaad.



 
 


 
Stof: Petit Pan
Patroon: Knippie voorjaar 2015

En nu ook nog enkele foto's van mijn andere schatjes op hun paasbest :-)

 


2 opmerkingen:

  1. Heel mooi zomers jurkje en zo met vestje al goed te dragen terwijl het soms nog vriest.

    BeantwoordenVerwijderen