vrijdag 24 april 2015

Lentebloesems

Ik had zin om nog eens een kleedje in tricot te maken. En toen ik door mijn staple patroontjes bladerde, kwam ik mijn oude LMV tegen met de Candy jurk. Ik tekende ze meteen uit in 3 maten, eentje voor elke dochter :-) Ik besloot eerst die van Jinthe te maken en haalde dit mooie stofje met bloesems en vogels uit de kast voor haar.

In het patroon van de Candy jurk zitten veel onafgewerkte naden, maar daar ben ik niet zo voor. Dus werkte ik de hals af met een bies, en voorzag overal naden en zomen. Ook van het strikbandje ben ik geen grote fan. Niet omdat ik het niet mooi vind, integendeel, maar omdat mijn meisjes die er altijd weer uittrekken en de strikjes altijd maar weer loskomen. Dus om mezelf de moeite van iedere keer weer strikken te besparen, reeg ik een elastiek door de tunnel en stikte een sierstrikje vooraan op het kleedje :-)

Jinthe was dolblij. Zo'n lieve dankbare dochter, daar smelt je moederhart toch van he :-)







 
Patroon: Candy jurk van La Maison Victor
Stof: Tricot van de Stoffenkamer

Ik hoor graag wat jullie van mijn creaties vinden!

4 opmerkingen: