woensdag 21 januari 2015

"Ninke de 1ste"

Hey mama's,

Iemand oit al eens "Amadeus" gezien? Weelderige jurken, pofferige kostuums,... Mijn inspiratie schoot meteen op hol!
Tijdens een bezoekje aan Opnieuw&Co vielen de puzzelstukjes in elkaar! Oude gordijnen blijken de ideale basis voor Louis XIV jurken (dat bewees juffra Toertjes een tijd geleden al eens).
Met een leuke kassakorting van 50% had ik voor 3,60 euro mijn stof. Leve de solden!


Hieronder vind je het resultaat van mijn recyclingproject. Mijn dochter "Ninke de 1ste" in de bittere winterse koude:












 
 
Ik vertrok van het basis bovenstukje uit SVDHZ2. Ik verbreedde de taille wel, want die valt wel erg smal uit voor mijn kinderen. Ik paste het bovenstuk aan naar 3 stukken om het meer prinsessig te maken. Ik voegde de fladdermouw en open rug met strikje toe. Ik naaide er 3 onderrokken onder om het geheel pofferiger te maken, en met het roze satijn gaf ik nog meer "pof" aan de rok. 

Ik hoor graag wat jullie van mijn creaties vinden!

2 opmerkingen: