zondag 11 januari 2015

Maartse voorbereidingen... cadeautje 1

Maart is een drukke maand. Niet alleen verjaart dan mijn jongste dochter Annabel, maar ook mijn metekindje verjaart dan. En ook 2 van mijn nichtjes. En dit jaar is ook mijn nicht is zwanger en uitgerekend in maart. Er moeten dus best veel cadeautjes gemaakt worden... 5 jurken meerbepaald.

Voor die 2 nichtjes maak ik sinds enkele jaren telkens een kleedje voor hun verjaardag. Ze zijn elke keer zo dolgelukkig, dat ik het blijf volhouden. Toen een van hen hier vorige week op bezoek was, en ik haar vroeg of ze voor haar verjaardag weer een kleedje wilde, fonkelden haar oogjes en zei ze volmondig ja. En daarvoor doe ik het he, wat is er leuker dan die blik in de ogen van een kindje :-)

Hierbij een voorproefje van cadeautje nummer 1, voor een zoning, vrolijk meisje dat 4 jaar wordt.

Ik koos voor een panda-stof van Bambiblauw. Ik maakte het bovenstukje uit SVDHZ2 met een V op de rug, voorzag een zichtbare rits en een gerimpeld rokje. In de taille stikte ik een lintje tot aan de zijnaad, zodat het kleedje aangespannen kan worden. Als extra accentje stikte ik een padje met knopjes op het voorpand. De knopjes komen van de Action, het lint van Tiger in Wijnegem shopping center. De voering is gele lakenkatoen van de stoffenkraam.







Patroon: SVDHZ2
Stof: Bambiblauw
 
Op de foto's valt me op hoe scheef mijn paspop staat! Zal ze eens bijvijzen ;-)
 
 
Ik hoor graag wat jullie van mijn creaties vinden!



Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen