vrijdag 16 januari 2015

Maartse voorbereidingen... cadeau 2

Mijn nichtje is zwanger. Ze is uitgerekend in maart en verwacht een meisje. Dé gelegenheid om eens geen babydekentje te maken als kraamcadeau, maar wel een kleedje (en zoals jullie al weten ben ik ZOT op kleedjes maken). Ik denk dat ze het stofje wel mooi zal vinden, want we waren een tijdje geleden samen op het stoffenspektakel en toen heeft ze over dit stofje getwijfeld. Zij heeft het niet gekocht, maar ik wel. Ik maakte er ook een kleedje voor Ninke van (een van de dagen post ik hier wat foto's van, want Ninke moet nog passen).

Ik maakte een maat 62. Wat is dat klein en schattig! Ter vergelijking heb ik het kleedje van Ninke er eens naast gehangen. Waar is de tijd he!?

Het patroon komt uit Ottobre winter 6/2013. Ik voegde een nep-knopenpadje met knopjes toe. Dat geeft het jurkje net iets meer pit vind ik. Achteraan zit een blinde rits.







Patroon: Ottobre winter 6/2013
Stof: Stoffenspektakel
Voering: wit lakenkatoen van de stoffenkraam
Knopjes: Action

Ik hoor graag wat jullie van mijn creaties vinden! :-)

4 opmerkingen:

  1. De knopenpat is een heel leuk extra accent! Heel mooi cadeau, zo heerlijk schattig die jurkjes zo klein.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt :-) Zo leuk om te maken he, zo van die babyjurkjes.

      Verwijderen