vrijdag 2 januari 2015

Een (te) zomers kleedje op 2 januari???

Eerst en vooral wil ik jullie het beste wensen voor 2015!

Buiten lag er tot voor kort nog sneeuw, maar sinds het zien van de zomercollectie die in verschillende winkels al binnengekomen is, kon ik amper de goesting bedwingen om ook zelf terug aan de slag te gaan met zomerstofjes. Ik vond het onnozel van mezelf, en trok mijn stoffenkast open op zoek naar inspiratie voor nog een winters naaiwerkje, maar nee, er kwam geen inspiratie. Geen greintje... Zomer inspiratie daarentegen, die kwam er volop! Gisteren hield ik mezelf nog een beetje in, maar vandaag dacht ik, "waarom ook niet" en ik maakte een jurkje voor Ninke. En vanmorgen belde de postbode ook nog aan met mijn bestelling van Bambiblauw stofjes, dus dat zal de zomerjurkjes-goesting niet doen afnemen ;-)

Als basis gebruikte ik het patroon uit SVDHZ2, maar ik verbreedde en verlaagde de taille, hing er een gefronste rok aan en voorzag een tunnel voor een elastiek. De kapmouwtjes voorzag ik van een omslag. Nog een stikje erop en klaar!
De stof met boompjes komt van Veritas, de effen stof van Georgette. Bij gebrek aan knoopjes en geduld vandaag, gebruikte ik kamsnaps.

Ninke is alvast supergelukkig. Morgen foto's van Ninke met het kleedje aan.




 
Laat gerust een berichtje achter!

6 opmerkingen:

  1. Heel leuk! Ik naai ook liever voor de zomer. Kijk er alweer naar uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi en het gebrek aan wintee betekent misschien wel dat het volgende week al lente is, dus voor je weet heeft ze hem nodig die nieuwe jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een leuke jurk!
    Knap gedaan.

    Vele creatieve groetjes,
    Het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen