donderdag 22 januari 2015

Cadeau 3: De hoogslaper-tent

Hey allemaal,

Mijn nichtje van 5 jaar heeft een hoogslaper, gemaakt door haar heel handige papa. Onlangs kreeg haar kleine zusje een echt kasteelbed, ook van de hand van de papa. (Echt knap hoe die met hout kan "toveren"!) En onderin dat kasteelbed is er een speel-huisje. DE grote droom van elk kindje. Ik opperde tegen de mama om een tentje van stof te maken, voor onder de hoogslaper, zodat de grote zus ook een speelhuisje zou hebben. Ze vond het een goed idee, maar zag het zelf niet zitten om het te maken. En dus heb ik het "tentje" gemaakt voor haar verjaardag :-)

Ik heb het vrij simpel gehouden: een rond raampje op de (korte) kopzijde. Op de lange zijde een stukje niets (daar staat de ladder van de hoogslaper) en dan een deurtje. En als kers op de taart: een brievenbus. (Mijn kids zijn DOL op de brievenbus die ik enkele jaren geleden in onze tafeltent genaaid heb, dus ik vermoed dat mijn nichtje er ook veel plezier mee zal hebben). De andere korte zijde van het bed staat tegen de muur, dus geen versiering nodig aan die kant vond ik.

Het tentje is vrij sober, maar ik ben toch content van het resultaat. Hopelijk zal de jarige dat ook zijn!




De stof kreeg ik van mijn vriendin. Zij deed ze weg toen ze haar stoffenkast opruimde. De stof komt van Ikea. Aangezien de kamer van de jarige een rode muur heeft, denk ik dat dit tentje er mooi bij zal passen.

2 opmerkingen: