vrijdag 5 december 2014

Snel tussendoortje

"Mama, we mogen verkleed als zwarte Piet naar de dansles komen zaterdag". Dat zei mijn dochter me deze week. We hebben dan wel een enorme verkleedkoffer die proppensvol zit, maar dan voornamelijk met prinsessenkleren en heksenkleren en dergelijke. Niets is geschikt voor zwarte Piet. Dus rommelde ik tussen mijn restjes stof (ik vond nog wat blinkende stiffen die ik vroeger voor prinsessenjurkjes gebruikt had, en stak ik snelsnel een giletje in elkaar. En daarna ook een Pieten-hoedje met pluimen.

Voor het giletje gebruikte ik het patroon van het bonten vestje uit LMV. Ik voegde wat franje toe aan de hals en een zigzagbanje op het voorpand. Ik voerde niet, maar werkte af met gekleurde biaisbandjes (restje van een K3-regenboog kleedje dat ik eens maakte). Ik stak er ook snel een kamsnap in, kwastie van niet af te zakken tijdens de dansles.

Veel kleurtjes door elkaar, zo heeft zwarte Piet het toch graag, niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten