maandag 22 december 2014

Panterprint en bonten vestje

Ik kocht een tijdje geleden een donkerblauw stofje van Veritas met panterprint. Prachtig vond ik het, maar het duurde even voordat ik de knop kon doorhakken wat ermee te maken. Het stond al vast dat het voor Ninke, mijn oudste dochter was, maar ik twijfelde tussen een trendy broek of een jurk. Maar gezien de grote voorliefde van mijn dochters voor kleedjes, werd het dus een kleedje. Voor de zakjes gebruikte is zwart leren paspelband, ook van Veritas.

In Zeeman kocht ik een tijd geleden een fleece deken met lange haren, ideaal voor een vestje voor op dit kleedje. Toen ik het vestje ineen aan het naaien was, kwam Ninke naast mij staan en zei: "Oh mama, kei leuk zo'n vestje. Als je het tegen morgen klaar kan hebben, dan kunnen we het op school nog gebruiken in het kersttoneel. Want we hebben nog zo'n vestje nodig voor het schaap!" Dan probeert een mens al eens een modieus vestje te maken! ;-)
Ik gebruikte het patroon van La Maison Victor, maar van hun werkbeschrijvingen ben ik geen fan. Man, man, man, wat kunnen die het moeilijk maken, terwijl het zoveel makkelijker kan!

Ninke is er alleszins supergelukkig mee want het is lekker zacht.








Stof: Veritas
Patroon: Kleedje: Knippie
Vestje: La Maison Victor

1 opmerking:

  1. Wat een knappe creatie!

    Vele creatieve groetjes,
    Het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen