donderdag 25 december 2014

Kerstkleedjes

Nog net op de valreep werkte ik het 3de 'kerst'kleedje af. Dat van Ninke en Jinthe waren al klaar, en dus was de druk groot om dat van Annabel toch nog op tijd af te werken. Gelukkig werkte het weer vanmorgen ook mee, en kon ik nog een fotoshoot buiten nemen, net voor het kerstfeest :-)

Voor het kleedje van Jinthe gebruikte ik een modelletje uit een Knippie van vorig jaar. Ik maakte het al vaker, maar ik blijf fan van het model. Het heft leuke plooitjes, steekzakjes en een verlaagde taille. Jinthe koos een roze stofje van Veritas uit mijn stoffenkast. Ik voegde gouden paspel toe aan de zakjes. Achteraf gezien had er nog een gouden accentje in gemogen, maar met de gouden kousenbroek en trui werd dat opgelost :-)

Voor Ninke en Annabel liet ik me inspireren door een kleedje van Fred & Ginger. Ik heb hier een hele map met "inspiratie", maar de tijd om iets uit te tekenen ontbrak de laatste tijd met die 4 kindjes, en vooral de slechte nachten met onze jongste spruit. Daarom maakte ik vooral kant-en-klare patronen. Maar nu had ik nog eens zin om iets te tekenen. Ik had de bedoeling om het van 0 op maat te tekenen, en toen zag ik op de blog van KaatjeNaaisels dat zij deze jurk ook gemaakt had voor de verjaardag van haar dochter. Ze maakte zelfs een blogpost met hoe zij deze jurk getekend had vertrekkende van het basismodel in SVDHZ. Ik besloot dus om hetzelfde te doen, en ook vanuit SVDHZ te vertrekken. Beide stofjes kocht ik bij BobbySewing in Mortsel. Ik kocht er ook de koperkleurige kamsnaps.

Prettige kerstdagen!









 






 
PS: Onder de kerstboom lag het boek Stof Voor Durf Het Zelvers 2 voor mij en een bon van BobbySewing :-) Joepie!

2 opmerkingen:

  1. Mooie jurken, fijn dat ze op tijd klaar waren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook een heel geslaagde Soft Cactus jurk!! Een perfecte match met haar mooie laarsjes..

    BeantwoordenVerwijderen