donderdag 27 november 2014

Winterjas voor Ninke

Ik maakte deze winterjas voor Ninke al meer dan een maand geleden, maar het kwam er nog niet van om foto's te nemen en te bloggen (drukdrukdruk met 4 kindjes!).

Ninke  koos het stofje uit mijn stoffenkast, het was er eentje dat ik kocht op de markt in Mortsel. Ze vond de averechte kant mooier dan de rechte, dus die gebruikte ik dan maar als mooie kant. Voor de binnenvoering gebruikte ik een pluizig fleecedeken van de Zeeman. De voeringstof voor de mouwen, de rits en de paspel komen van Veritas.

Ninke wil dolgraag een jas met een rits, dus kocht ik het Lars patroon van Zonen09 bij Madeline De Stoffenmadam in Lier. Ik tailleerde het wat en voorzag een ritszakje in plaats van de grote zak die in het patroon staat, en ging aan de slag.

Halverwege mijn naaiproject zag ik echter dat het handleidingsboekje niet klopte: enkele pagina's waren dubbel en enkele ontbraken! Grote frustratie! Ik heb namelijk al vaker een jas gemaakt, maar nog nooit met een rits, en nu was het toch net dat stuk dat ontbrak! Ik stuurde snel een mailtje naar Mamasha van Zonen09, in de hoop de handleiding digital te krijgen zodat ik verder kon werken aan de jas, maar jammer genoeg kreeg ik nooit een mailtje terug. Ik ging dus snel terug langs bij Madeline, en zij was zo vriendelijk om me haar Eigen handleiding mee te geven want de Lars patroontjes waren net uitverkocht. Nogmaals kei hard bedankt! :-)

Ninke was superblij en superfier op haar nieuwe jas. Ik ben ook echt tevreden van het patroon, en ga deze jas zeker nog meer maken. Het enige wat ik anders ga doen, is het keergat iets groter maken, want ik vond het nu echt wat te krap. En ook van de kwaliteit van de stof ben ik niet echt tevreden, maar misschien kon dat ook niet voor een stof van 5 euro de meter? De stof is na een dike maand al helemaal opgeplukt en lelijk, dus dit wordt geen jas die ik kan doorgeven aan de zusjes jammer genoeg... Volgende keer koop ik een betere stof.



 

2 opmerkingen:

  1. Dag Yabelle,

    Ik kreeg net een seintje van een vriendin over deze blogpost. Ik vind het heel vervelend dat je met een brochure zat waar pagina's in ontbraken. Eerst en vooral onze excuses voor dat voorval en het ongemak daardoor. Onze brochures worden afgeleverd door de drukker en omdat we die met nogal hoge aantallen bestellen, kunnen we ze niet allemaal controleren. Af en toe duikt dan een versie op met enkele blanco pagina's. We kregen dus al eerder dergelijke mailtjes en maken er een prioriteit van om de Zonen 09 klanten dan onmiddellijk voort te helpen. Wat er precies gebeurde met je mailtje weet ik niet, maar het is niet aangekomen. Ik zou anders onmiddellijk hebben geantwoord en je verder geholpen hebben. Je mag ons in zo'n gevallen ook altijd aanspreken op de Zonen 09 facebook pagina of in een reactie op een blogpost of via het contactformulier van de Zonen 09 website. Een mailtje gaat al eens verloren in een spamfilter of iets dergelijks maar via de andere kanalen zijn we ook snel aanspreekbaar.

    Ik hoop dat je intussen voldoende geholpen bent door Nancy van De Stoffenmadam? Mocht dat niet zijn, dan mag je mij zeker je postadres doormailen op zonen09@gmail.com en dan help ik je voort.

    En verer: knappe jas voor de dochter!

    Groetjes,
    Sharon
    Zonen 09

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Sharon,
      Dankje voor je bericht. Geen probleem van de ontbrekende bladeren, ik heb er alle begrip voor dat dit kan gebeuren. Ik was wat ontgoocheld dat ik geen antwoord op mijn mailtje kreeg, maar als je hem niet aangekregen hebt, dan kan je daar natuurlijk niets aan doen ;-) Ik ben inderdaad goed voortgeholpen door Nancy van De Stoffenmadam.
      Ik blijf trouwens grote fan van je patroontjes, ik heb er al enkele, en ik heb net vorige week Ole gekocht, dus dat is voor een van mijn volgende projecten :-)

      Verwijderen