donderdag 9 oktober 2014

Over zakjes en organiseren

Met 3 dochters die elk dansles en zwemles volgen, en de oudste die ook nog om de 2 weken met de klas gaat zwemmen, moesten we ons organiseren. Ik heb er een hekel aan om voor de les te moeten zoeken naar de danssloefjes, de handdoek of het badpak. En dus hingen we een kapstok met haken (jaja, Rune zal later ook zijn portie activiteiten hebben) tegen de muur van de berging. Het plan is om daaraan de zakjes te hangen met alles erin wat ze nodig hebben. Nadat ik het gewassen heb, kan het dus recht terug in het zakje aan het haakje, en weg is dan de stress van "waar is je badpak?" en "Heb je je danspakje al in je zak gezet?" :-)

En dus maakte ik ook zakjes: een zwemzak voor Ninke en een handtasje voor Annabel. Er volgen snel nog meer zakjes, maar deze wil ik al met jullie delen.

Voor de danslessen van Annabel maakte ik een handtasje, want dat is toch leuker dan een gewoon turnzakje, niet? Ik voorzag een ritszakje voor haar lidkaartje, anders zijn we die meteen kwijt. Het patroon is een gratis patroon van Ottobre:




Voor Ninke maakte ik een zwemzak. Maar ze wilde er geen met een veterkoord, want "dat snijdt, mama". Nu had ik een tijdje geleden voor de geboorte van Rune een gratis zakje van "Babyboom" met bonnen erin gekregen, en ik vond dat een heel leuk model, dus had ik het bijgehouden. Ik maakte de naden los en gebruikte deze zak als patroon voor de zwemzak. Na het knippen zag ik dat de cupcakes op hun zij lagen, verdorie! Maar alle, het is niet al te erg, en de dochter is SUPERgelukkig :-)



Stof: stoffenspektakel
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen