maandag 1 september 2014

Verjaardagsceautje voor mijn lieve Jinthe...

Op 14 september wordt mijn middelste dochter Jinthe 5 jaar. En zoals zoveel meisjes van haar leeftijd is ze zot op prinses Elsa uit Frozen. Ik kreeg het lumineuze idee om voor haar verjaardag een Elsa-kleedje te maken.

Na een zoektochtje in Google, besloot ik me te baseren op deze Elsa-Barbie-pop.

Vorige week ging ik dus stof zoeken in Kapelle. Ik vond er een mooie stof met pailletjes voor de bustier en ook een mooie satijnachtige stof voor de rok. Een sort tule met ijsvlokjes vond ik niet, maar ik had nog iets van Ikea in mijn kast wat wel kon dienen vond ik. En witte tricot had ik ook nog liggen.

Terug thuis begin ik door mijn staple patronen te zoeken, en ik vond er de "Burda prinsessenjurk 2463". Ik gebruikte dat patron als basis, tekende een lange mouw in de plaats en een bustier.

Toen ze s'avonds in bed lag, maakte ik haar kleedje, en ik heb het ook weer verstopt, dus ze weet nog van niets. Wat denken jullie, zal ze blij zijn?


3 opmerkingen:

  1. supermooi!!!! ik heb hier zelf ook al de stofkes klaar liggen om om te toveren tot elza kleedjevoor onder de kerstboom. Ik wed dat ze er super blij mee was!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Van Burda prinsessenjurk 2463. Onder andere te koop bij Veritas.

      Verwijderen