zondag 22 juni 2014

Japans jasje

Ik maakte enkele weken geleden nog eens een jasje: een zomerjas voor Ninke, maar het was nog niet gelukt om erover te bloggen.

De stof die ik ervoor gekozen had, was een mint gabardine die ik bij onlinestoffen besteld had. Ik vind de kleur prachtig, maar ik vind de stof wel erg synthetisch aanvoelen. En ze was erg lastig om te verwerken: platstrijken had geen effect, de stof bleef bol staan als ik de naden platstreek :-s).

Maar gelukkig mag het resultaat er wel zijn :-)





Als voering gebruikte ik een stofje met kevertjes dat ik al een tijdje geleden kocht in de stoffenverkoop in Kapellen. Mijn moeders reactie toen ik het jasje liet zien was: "Ocharme Ninke, de binnenkant van haar jas een stof vol vieze beestjes! Ik krijg al jeuk van ernaar te kijken alleen al!" ;-)

Model: Japans boekje met naaipatronen
Stof: mint gabardine van onlinestoffen.nl
Fluo roze knopjes: Veritas

1 opmerking:

  1. Leuke jas! De roze knoopjes zijn heel leuk gecombineerd met de jas!

    BeantwoordenVerwijderen