zondag 2 februari 2014

Bloemenbroek en jurk

Een tijdje geleden liep ik met het idee om nog eens een broek voor Ninke te maken. Ik had een stofje op't oog met een "ikat' print. Op een Nederlandse webshop vond ik iets dat kon dienen. Toen ik het stofje in kwestie echter ter goedkeuring liet zien aan mijn 2 oudste dochters, reageerden die allebei dat ze het bloemenstofje ernaast mooier vonden en dat wilden hebben. Dus heb ik dat bloemenstofje besteld...

En toen begon de zoektocht naar het model van broek dat ik zou maken. Ik heb door mijn stapel naaiboekjes zitten bladeren en vond wel enkele leuke modellen, maar ik kwam er niet uit welke ik effectief zou maken. Tot ik in een boekje moet communiekleding (Kadee) een broek in gebloemde stof van Twin Set tegenkwam. Ik zocht een gelijkaardig basismodel, en vond het in een oude Knippe. Ik tekende steekzakken aan en, voegde een gestikte plooi toe.

En toen veranderde Jinthe van gedachten: ze wilde geen broek meer, maar een kleedje. Aangezien het een vrij dikke stof is, zocht ik dus een leuk modelletje van een jeans-kleedje, en dat vond ik in een Knippie van vorige zomer. Ik gebruikte voor het eerst kamsnaps, wat een gemak!

Hier zijn de dan, de 2 zusjes in hun gebloemde outfit:





 
Stof: Stretchkatoen van Stoffen.net
Kampsnaps: Bobby Sewing (Mortsel)

En nu heb ik nog ongeveer een halve meter van deze stof over. Ben nog aan het twijfelen of ik er een rokje of shortje van maak voor Annabel ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen